Sunday, May 2, 2010

bye bye mr kura..miss u..

hehehe..
aku sebenarnya sayang tol kt mr kura ni..actually rumet ak punya..tapi aku rampas hak penjagaan pemakanan cik kura sebab rumet aku telah mengabaikan dia!!huhu
(rumet aku bz la..die sebenarnya lebiy sayang cik kura dari aku..wawawa)



mr kura!!lebiu..hehe

aku suke tengok die makan..rasa puas sangat dapat bagi binatang makan..aku x makan pun takpe maaa..

AKU TERINGAT IKLAN KAT ASTRO TU.... DIA HALAU KURA-KURA GERGASI DENGAN PENYAPU.....KORANG PERASAN TAK??? IKLAN KER HAPA TU???

CISSSS CISSSS CISSSS...tapi aku x attach la pulak iklan tu..xsempat nak carik..hehehe



ni aku attach sedikit info pasal kura kura..made from brazil taw!!go go ronaldo!!hehe

-boleh membesar sampai 30cm..(ukur sendiri..:P)
-binatang yg pintar untuk dipelihara
-kura kura akan sakit kalau kualiti air tempat die tinggal x berkualiti..(sebab tu la kura kura or kawan sespesies die cik penyu mudah pupus dalam air laut yang berminyak,kotor,sebab x boleh bernafas..huhu sediy tol..)

itu je yang aku tau..cari kt tenet pun banyak sangat fakta sains nye..so kalau korang nak bela kura kura..silalah berkunjung ke website http://ferisdope.multiply.com/journal

bubuy..

No comments: