Saturday, February 26, 2011

besalahnye rasa kalo me'reject' orang...


assalamualaikum=)

sejak dua menjak ni aku mcm agak sedih..memang sediyy..padahal sbb benda kecik je..(hal sgt kecik ok..tp hormon emo aku telebiy:P)

aku sedih sebab aku still single..sepatutnye aku kena rase bersyukur and cool je kan sebab aku jaoh dari segala maksiat ataupon ke arah itu ataopon bagi cinta aku pada orang yang belum tentu jadi suami aku kan..(rase nak gelak bile aku serius cmni:P)




tapi tetibe plak nak sedih..(bak kate cik L.."aku poyo!xde keje lain ke nk wt"huh)

bile fikir balik..ni semua hukum karma ke sebab aku asyik mereject orang2 yg suka kt aku..(ini bkn statement perasan ok!..hihihi)walaopon aku xde niat langsung..bukannye aku x sudi..bukannye aku jual mahal..bukan jugak sebab aku demand nak ciri ciri tertentu utk bakal suami aku..tapi aku macam "samakan semua orang"
...maksudnye..bile ade seseorang ckp suke dekat aku..i will tell him dat we have to be friend 1st...walaopon aku sebnanya tak nak kenal langsung..(tapi nak jaga hati die je..huuhu...then bile die cakap n die tak tunaikan aku akan terus x percaya even bende kecik..
bile die ngayat baek punya..aku lagi x pecaya langsung..sebab aku tau nature lelaki ni pandai berkata kata..betul x??(hee:P)
so...tetibe aku rasa sedih...
bila la aku nak temui seseorang yg aku boleh jatuh cinta bukan pada kata kata dia..(macam matured lak ayat aku..hahaha)


josh duhamel yang gilerr kacak...*terjatuh cinta secara x sengaja*

bila sedih lak..aku rasa besalah dengan otometik pada orang orang
yang aku pernah reject..sebab semuanya baik baik..kenkadang aku terharu dengan diorang..(especially encik F dan encik R)

encik F..selalu ada bila aku sedih..x pernah dia biar aku sunyi..tambah tambah waktu aku sangat stress pasal 'seseorang dari zmn silam'hee~
tapi mungkin bukan jodoh aku dengan dia..sebab aku hanya boleh anggap dia sebagai kawan..dan aku pon tau dia sangat sedih..tapi....aku x boleh nak terima dia..sob..sob..sob..(hoi tacing nye aku..hii:P)

encik R plak..baik sungguh dia ni..memang betul betul jatuh cinta dgn aku..selalu tolong aku buat assignment,exercise,tutorial..(aku mintak tiru jawapan je kat die..hihi:P)..lembut+sopan gitu...tapi aku tetap suka cari gaduh dgn dia(wawawawahaha:P)....bukannya gaduh sampai nak betumbuk ke bengang bengang ke..tapi bile die cakap mcm ni..aku pusing camtu..u turn sana sini sampai dia pening...
tapi kami cuma kawan..sebab aku yg mintak macam tu..huhu

oleh sebab aku rasa bersalah terlampao nih...aku slalu doa supaya encik F dan R akan jumpa perempuan yang lebih baik dari aku..huaaaa..:(


yang lagi sedih ialah..dua dua orang ni x ade dalam friend list facebook aku..sebabnye sorang tak nak approve aku and sorang lagi plak delete aku dari friend die..waaaaaaa..sedihhhnye....
(tapi aku paham..sebab aku pon pernah block+black list "seseorang dari zaman silam.hee~")
at least..aku still nak kawan dengan dua orang nih...dan aku x pernah putuskan persahabatan aku dengan sesape pon..huu~

and aku pon harap dapat jumpa seseorang lepas ni yang baik macam diorang..(mesti terima terus....tettt..hihi)kenkadang rase dah jumpa orang tu...tapi...macam banyak masalah je..(orangnye sebok kalah spiderman tawu.huh)..that's why aku rase macam satu balasan utk aku..huu..


p/s: rase besalah aku mungkin akan hilang bila aku dapat kad kahwin encik F dan R..T_T

-fulamak..berjaya aku menseriuskan diri sendiri tulis ni:PPP-


4 comments:

deqsu said...

waa...really like ur post la sis..
it same like me actually...tp,dla xleh nk tls kt blog even teringin sgt nk tls cmni coz sbb2 t'tntu..huhu...sdh kn ble t'pkse tolak org..dh la org 2 pn bek..emmm..xpela,kte doakn je utk mereka2 ni kn spya dpt yg t'bek..

Y & Y said...

huhu
xpela..
nk wt mcmane kan..
jodoh dtg dr Allah jadik pecayalah yg kta memilih bkn sbb kekurgn org tu tp sbb kita bkn ditakdirkn utk dia..:)

deqsu said...

emm..btl..huhuhu..

Y & Y said...

kdg2 org tu xde kekurgn pn tp kta rse hati blm terbuka utk dia..
doa la byk2 agar kita dipermudahkn urusan bertemu jodoh dgn org yg soleh..
dan hrp dia pon dpt bjmpa dgn wanita solehah yg lain jugak..ameen:)