Saturday, February 19, 2011

fadhiLat Ayat Seribu DiNaR..SubhanAllah(^_^)


Fadhilat Ayat Seribu Dinar:

1. Membacanya membolehkan dimudahkan rezeki.

2. Membacanya sebanyak 70 kali beserta selawat ke atas Nabi membolehkan seseorang itu dipenuhi hajatnya, Insya-Allah.

3. Mengamalkan pembacaan ayat ini memudahkan urusan seharian pembacanya

4.Jika melakukan perniagaan,membacanya akan melariskan perniagaan..

(yg cerita ni ehsan blog encik Kalam AlMusaddad)
Diceritakan bahawa seorang saudagar telah membayar sebanyak seribu dinar untuk mendapat ayat ini yang dikatakan fadhilatnya ialah mendapat menyelamatkan pembacanya dari malapetaka. Di dalam perjalanan pulang, kapal saudagar ini telah dipukul ombak dan beliau terus membaca ayat tersebut. Dengan izin Allah SWT, hanya beliau seorang saja yang terselamat dari bencana itu.

Antara kelebihan lain Ayat 1000 Dinar :

* Di baca apabila kita hendak bertawakkal terhadap sesuatu perkara.

* Menghilangkan keresahan bila di baca di waktu resah.

* Di baca ketika hendak menaiki kenderaan

* Jikalau dibaca ayat ini kepada orang yang sedang sakit sebanyak 3 kali dan dihembuskan kepada si pesakit itu dan di jampi pada air sebanyak 3 kali diberi minum, insya’Allah si pesakit akan sembuh.

Mungkin banyak lagi kelebihan2 ayat seribu dinar ini...
tapi kisah benar aku ialah..
setiap kali aku hilang barang or silap letak barang(kes pelupe:P)
aku mesti akan baca ayat seribu dinar berulang kali..
dan barang tu pon akan jumpa dgn mudahnye..(cume guna jari..teehee:))
contohnye...KES 1:
kad matrik hilang wktu nak exam sampai ke kafe aku cari
Alhamdullillah..bile aku bace byk kali ayt2 ni..tibe2 rase nk cek dlm kotak buku..
padahal tu adalah tpt yg aku x feveret nk bukak sbb buku yg betimbun(bajet rajin kunun:P)
n..bertemu lah aku dgn kad matrik kesayangan aku yg klo x jumpe aku x bley amik exam!huarrr..sob..sob..


ni contoh jerr kk..tah sape punye laa...hehe

p/s:pic kad matrik aku xbley upload..sbb muke sememeh..sile abaikan..hihihi

KES 2:
kt opis aku plak..dokumen client bagi pasal franchise fee die yg manager aku pesan suh simpan elok2 tibe2 hilang!
memang cuak x terkate la..
transaction beribu ribu ni xkan aku nk bayar ganti rugi plak..hoho
so aku pon dgn muke nak nangeh takut kne marah(poyo:P) bace ayt seribu dinar byk kali..
n finally i found the doc!
dkt tpt x feveret jgk..dlm bill bill payment voucher yg menimbun bagai gunung kinabalu bwh meja aku..


haa..ni contoh keserabotan je ehh..
kalo tgk bwh meja lagi tensen..so jgn upload yg itu nti tmbh serabuuutt...tch..

walaopon mmg salah aku yg letak merata rata tatkala otak traffic jam..
aku bersyukur sangat sangat sbb Allah permudahkan segalanya..
Alhamdulillahirobbila'lamin(^_^)



Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani ...


maka sesungguhnya bersama kesulitan itu ada kemudahan
sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan


~ 94 : 5 , 6 ~


Nabi Muhammad S.A.W bersabda :


" Barangsiapa membaca Surah Alam Nasyrah ,
seperti ia mendatangi aku dan aku mengambil kesempatan
maka menjadi satu kelapangan daripadanya."

(*_*)

No comments: