Wednesday, March 10, 2010

Give love to Him..The Almighty..



Imam Bukhori dan Muslim meriwayatkan dari Anas r.a. bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda:
" Tidak sempurna iman seseorang di antara kalian sehingga aku lebih dicintainya daripada anaknya, orang tuanya, dan manusia seluruhnya".

Assalamualaikum..

Saya menulis blog kali ini agak berlainan cara penataannya sebab menyahut saranan seorang sahabat yang teringin sangat sangat nak tengok saya tulis tentang sesuatu yang boleh menjadi renungan buat para pembaca..dah fikir punya fikir….hmmm(sedang berfikir 5 minit)

Apa-apa pon layaaaaaan………..

All I care about is being with you forever
All the gold and diamond in the world are not enough to buy the love I have for you
I cannot live without you
I cannot stop thinking about you
I do not want to wake up from this wonderful dream with you
I have finally discovered true love – that is you
That’s make me love talking to you
I want to spend forever with you.
I will give anything to be with you.
I will give you my heart, my body, and my soul.
I will go with you to the ends of the world as long as you love me.
I will rather be broke than trade your love for a million dollars.
I will travel a thousand miles to be with you.
Life without you will be like going to sleep and never having sweet dreams.
Loving you feels like heaven.
Loving you has made life even sweeter.
Loving you has made my life so full of joy and happiness.
My heart cries when we are apart.
You are my love, my heart, and my life.
No man has loved me the way you love me.
Nothing will ever stop me from loving you.
The times we spend together are like precious gems that money cannot buy.
When I am with you, my troubles seem to melt away.
Words are not enough to express how much I love you.
You are the most important in my life.
You are the other half that makes me feel whole.
You bring nothing but love, peace, joy, and happiness to my soul.
You bring so much joy and happiness to my life.
Your love is like a solid rock that will never break.
Your love warms my heart like the glow of a candle light in a midsummer night’s dream..


I created this poem to express my love to ALLAH the Almighty..

Dalam diri setiap insan ada perasaan cinta yang telah dianugerahkan oleh ALLAH..tapi kadang kala manusia selalu tersasar dengan perasaan yang dianugerahkan itu…

manusia seringkali melebihkan cinta sesama manusia melebihi cinta kepada yang Maha Esa..manusia seringkali mencintai sesuatu yang tidak bermanfaat tetapi membenci sesuatu yang sebenarnya bermanfaat baginya..kenapa itu perlu terjadi??

Manusia yang beriman kepada ALLAH akan menyandarkan cinta dan melabuhkan kasihnya kepada yang Maha Berkuasa..Maha Pencipta.

.Jika ALLAH mengarahkan kepada hal hal yang dikehendakiNYa maka manusia yang beriman harus tunduk dan taat kerana pada hakikatnya itulah yang terbaik untuk kita lakukan..

Bahawasanya semua yang telah diperintahkan, segala takdir qada’ dan qadar telah ditentukan oleh ALLAH sejak azali lagi..kita sebagai manusia harus menerimanya dengan hati yang ikhlas dan tenang..

Hehehehe..amacam?boleh tulis skrip nih..buat novel pun boleh..lirik lagu pun boleh..hehe tapi tak dapat nak tulis panjang panjang sebab mata dah mengantuk..(maklumla tulis blog tengah malam lepas siap semua kerja..tapi sebelum tidur tangan ni macam nak tulis sesuatu je..hehehe)

2 comments:

Kariberapi said...

Cnta kpd harta bererti bakhil,
cnta kpd perempuan ertinya alam,
cnta kpd diri ertinya bijaksana,
cnta kpd mati ertinya hidup,
cnta kpd Allah ertinya takwa

...elok la cnta pd Allah s.w.t...

YAtiE HayAti said...

bayeklah encik kari...